WOLF
HOGEKAMP
Untitled Document Biografische Daten:

| 2015 Veröffentlichung „Poetry Slam Fibel“ zusammen mit Bas Böttcher
| Wolf Hogekamp leitet deutschlandweit Workshops im Bereich Poetry Slam. c/o Aktion Mensch; Internationales Literaturfestival Berlin; Konrad Adenauerstiftung; Heinrich Böll Stiftung; Senat für Bildung (Berlin) ;
Diverse Schulen in Brandenburg und Berlin
| 2013 / 14 arbeitet er als Dozent für “Kreatives Schreiben” an der Alice Salomon Hochschule.
| In Zusammenarbeit mit dem GRIPSTHEATER Berlin veranstaltet Wolf Hogekamp
den U20 Poetry Slam Berlin im Podewill.
| Wolf Hogekamp ist Mitglied der Literatengruppe “Spree vom Weizen“.
| Veröffentlichungen in Anthologien und Zeitschriften
| Hat 2010 sein Buch „Es regnet Ponys“ beim Lektora Verlag veröffentlicht.
| Seit 2010 mit Lino Ziegel das Poetry Elektronic Projekt Broca Areal
| Seit 2 000 beschäftigt sich Hogekamp mit der Umsetzung von Bühnenliteratur im Video Clip Format “Poetry Clips”.
| 1997 veranstaltete er die ersten deutschsprachigen Meisterschaften im Poetry Slam.
| Seit 1997 Auftritte bei Poetry Slams, Lesebühnen, Solo Performance, Slam Electro
| Seit 1994 veranstaltet Wolf Hogekamp regelmäßig PoetrySlams in Berlin und ist damit ein Pionier der deutschen Poerty Slam Szene.

https://de.wikipedia.org/wiki/Wolf_Hogekamp

Wolf Hogekamp lives as a poet in Berlin.
Since 1994 Wolf Hogekamp is reading and performing poetry
and organizes regularly Poetry Slams in Berlin.
He is a pioneer of the German Poerty Slam scene.
Since 2000 Hogekamp is the mentor of the Bastard Slam in Berlin,
one of the most important and biggest Poetry Slams of the german spokenword scene.
He was the founder of the first national of german speaking poetry slam in 1997,
also he managed the 10th in 2007 in Berlin.
More than 600 appearances with Poetry-Slams and readings on all important German-speaking stages.

"An exception would be Wolf Hogekamp, a performer in the already mentioned "bastardslam."
He sharply and comically describes both life on a traffic island and the world shrunk to the size of a traffic island.
Hogekamp, one generation older than most poets in the scene, is not caught up in the scene's tautology of affirmation and critique.
His expression encompasses his strength. He possesses something of the incorruptibility of the best rap that comes
with a freedom of the tongue that doesn't complain if caught in an unfavorable place."
konrad engelschall